حلمي انا

 

أنا
مش بأنحني، ولا بنتمي ،، ليك يا زماني
انا
مش حتسند ولا حتولد .. فيك يا زماني
حلمي انا ،،
أزرع ورود مكان الحدود .. بين البشر
أمسح دموع طفل موجوع وحاسس بالخطر،،
حلمي انا في عيون الناس، لكنه تاه وسط الاحداث
لكن انا مش ناسي، انا مش ناسي
ومش قادر أبدأ يوم جديد..
أنا،،
مش حنكسر ولا هتأسر فيك يا زماني
انا حرتوي من بحر غرقان فيه كل أحلامي
حلمي انا
ان العيون ما تشوفش لون الإنسان
نلغي الحروب ونجمع قلوب،
ندوق السلام
حلمي انا في عيون الناس، لكنه تاه وسط الاحداث
لكن انا مش ناسي
انا،، مش ناسي
ومش قادر ابدأ يوم جديد

One Comment to “حلمي انا”

  1. جميلة تلك الكلمات.. فبالأحلام نحيا .. وبالإيمان نصل

اترك رد

